Ajatuksenevoluutio,
Tunnettu myös nimellä Filosofia.



Ei se ainakaan hiekkaa ollut, kyllä se kiveltä tuntui:




Niin se tippui,
Että jos se olisin ollut minä,
En olisi enään minä.

Niin se upposi,
Että jos se olisin ollut minä,
En olisi enään minä.

Niin se jäi auton alle,
Että jos se olisin ollut minä,
En olisi enään minä.

Niin sitä potkittiin,
Että jos se olisin ollut minä,
En olisi enään minä.

Niin se oli liekeissä,
Että jos se olisin ollut minä,
En olisi enään minä.

Niin kaun se oli vangittuna,
Että jos se olisin ollut minä,
En olisi enään minä.

Niin sitä ammuttiin,
Että jos se olisin ollut minä,
En olisi enään minä.

Niin paljon se altistui säteilylle,
Että jos se olisin ollut minä,
En olisi enään minä.

Niin se kivenmurskaimella murskattiin,
Että jos se olisin ollut minä,
En olisi enään minä.